CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

HAPPY HOLIDAY!!!

Tuesday, April 15, 2008

TeMpAt PeNgInApAn Di PuLaU LaNgKaWi

Awana Porto Malai

Resort ini yang terletak berhampiran dengan Kapal Star Cruise jetty yang mana pelancong antarabangsa sering kunjung.Permandangan yang indah serta perkhidmatan istimewa memukau setiap pengunjung yang datang.


Awana Porta Malai yang sesuai untuk para pengunjung yang sukakan sukan air , antaranya ialah, papan luncur , belayar , kanu dan pelbagai lagi sukan air. Antara aktiviti yang dapat para pengunjung cuba adalah belayar kepulau - pulau kecil di sekitar Langkawi , menyelam kedasar laut, memancing meredah hutan dan sebagainya.

Berhampiran dengan Awana Porto Malai pula terdapat sebuah kelab bowling [ Genting World 16 lane ] serta panggung wayang [ Cinemaplex] dan gynasium .Pier 1 Sport dan kompleks Kebudayaan dan kedai yang bebas cukai adalah berhampiran dengan resort tersebut.
Jika anda seorang pencinta ikan anda juga pasti berpuas hati dengan The Yatchman yang mana anda akan menikmati kesegaran ikan di situ.
The Mediterranean iaitu satu tema untuk menjamu selera makan malam bersama.Manakala The Broadwalk Cafe pula merupakan kafe yang akan menghidangkan pelbagai jenis hidangan masakan. Terdapat juga kedai wine yang menyediakan juga kepelbagaian rasa dari hampir seluruh dunia.
Jika anda inginkan kelainan untuk menghabiskan masa cuti anda , bercutilah di Awana Porto Malai Lamgkawi dan belayar pulang dengan membawa bersama kenangan manis di Langkawi. Awana Porto Malai , Langkawi.

Awana Portal Malai Sales & marketing Office ,23rd Floor, Wisma Genting , Jalan Sultan Ismail,50250 kuala Lumpur , Malaysia. Reservation :[60]3-262 266.


Sheraton Langkawi Beach Resort

Resort Sheraton Langkawi mempunyai keluasan lebih kurang 38 ekar.Ia merupakan salah sebuah resort yang pernah memenangi anugerah sebagai resort yang bertaraf 5 bintang.Sekitar kawasan resort ini dikelilingi dengan hutan yang semulajadi serta bersepanjangan dengan pantai laut Andaman.Terdapat sebanyak 264 bilik serta chalet yang disediakan oleh resort ini.

Resort ini menyediakan kemudahan bagi mereka yang sukakan sukan air seperti papan luncur,belayar ataupun memancing.Para pengunjung juga boleh menjalankan aktiviti berkanu untuk melihat sendiri keindahan laut dan hutan sepanjang laut Andaman .Selain dari sukan air , resort ini juga menyediakan aktiviti yang lain seperti golf,bola tampar dan tenis.

Bagi kanak-kanak pula mereka pasti tertarik dengan aktiviti yang disediakan oleh pihak resort yang mana mereka mengadakan sebuah kelab khusus untuk kanak iaitu "Lutong Kids Club".Yang pasti juga setiap pengunjung akan menikmati keindahan landskap kolam renang yang senantiasa di penuhi pengunjung.

Jika anda ingin menikmati hidangan ringan , Poolside Snack Bar harus anda kunjungi.Tidak ketinggalan juga bagi mereka yang inginkan senaman secara terapi resort tersebut menyediakan kemudahan seperti spa,sauna dan perkhimatan mengurut.Pada para pengunjung yang menjalankan urusan perniagaan , kemudahan seperti bilik mesyuarat turut disediakan.

Hidangan makan yang lazat serta pelbagai akan menceriakan lagi percutian para pengunjung.Hidangan yang disediakan dari masakan Asia ke Barat akan dapat dirasai di Karma Jaya.Jika inginkan masakan makanan laut , para pengunjung boleh menikmatinya di Captain Grill sambil menikmati makanan para pengunjung juga boleh merasai suasana yang indah iaitu pemandangan laut Andaman.

Sesudah makan malam , para pengunjung dapat berhibur di "Black Henry" yang mana setiap pengunjung akan dihiburkan dengan irama musik yang dimainkan secara "live" oleh kumpulan band serta Dj yang disediakan.

Sheraton Langkawi Resort akan menjanjikan setiap percutian anda dengan sempurna .Perkhimatan yang berteruan serta segala kemudahan yang disediakan adalah yang teristimewa untuk setiap pengunjung.

Tel :[60] 4-955 1901
Fax: [60] 4-955 1968
Website:http:www.sheraton.com/langkawi

Kondo Istana

Kondo Intana terletak hanya 25 minit dari lapangan terbang dan 10 minit dari jeti.Di sekeliling kondo ini terdapat landskap yang indah . Kondominium ini menyediakan pelbagai kemudahan.Anda boleh menyelam dan berenang di kolam renang ataupun menjalankan aktiviti di gym yang sedia ada.
Jika anda datang untuk urusan perniagaan , kemudahan seperti bilik mesyuarat turut di adakan.Jasmine Coffe House akan menyediakan hidangan makanan tempatan dan barat . Hiburan muzik secara 'live' akan diadakan di Ixora Lounge.Jika ada sebarang aktiviti yang lain ingin para pengunjung lakukan , Kondo Istana setia memberi perkhidmatan.

Untuk keselesaan bercutian anda , bercutilah di Kondo Istana.

Tel :[60] 4-966 1118
Fax: [60] 4-966 1122
Head Office
49f,Weld Quay,10300 Penang,Malaysia.
Tel:[60]4-261 1289/379,
[60] 4-261 3452

Langkasuka Resort

Jika anda inginkan percutian yang tenang , habiskan cuti anda di Langkasuka Resort. Ini pasti dapat memeriahkan lagi percutian anda di sana.
Dengan keindahan lanskap serta kolam renang pasti memikat hati para pengunjung.Kesemua 214 buah bilik menyediakan hawa dingin dan anjung yang menghadap ke laut. Turut disediakan ialah lobby lounge dan bilik karaoke.

Langkasuka Resort Kuala Muda , Padang Matsirat ,07000 Langkawi, Kedah Darul Aman,Malaysia
Tel :[60] 4-955 688
Fax: [60] 4-955 4063

Helang Convection Hotel


Lokasi hotel ini adalah di perantaraan lapanagan Antarabangsa Langkawi dan Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri. Hotel 4 bintang ini menawarkan 232 buah bilik dan kolam renang yang indah.Kemudahan makanan dan pusat perniagaan turut di sediakan.


Jika anda ingin membuat pertukaran tempat penginapan, di Langkasuka Resort,ia hanya mengambil masa selama 2 minit perjalanan sahaja.

Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri [ The Mahsuri International Exhibition Centre - MIEC] merupakan dewan untuk apa sahaja perasmian . Dewannya memberi keluasan lebih kurang 27,200 meter persegi dan ia sangat sesuai untuk setiap perasmian atau pameran . Dewan tersebut boleh memuatkan seramai 3000 peserta berserta dengan bilik yang khas disediakan.

Helang Convention Hotel, Lot 274, Jalan Lima , Padang Matsirat ,07100 Langkawi, Kedah Darul Aman, Malaysia.
Tel:[60] 4-962 2020
Fax:[60] 4-962 2021





0 comments: